A matematika szebbik oldala nem mindig nyilvánvaló
Az első benyomás mindig meghatározó. Az érzés, ami akkor hatalmába kerít, némiképp módosítható, de alapjaiban nagyon nehezen változtatható meg. Így van ez matematika esetében is, ha sikerül az első találkozást érdekessé, élménydússá tenni, akkor ez a későbbi nehézségeken is átsegíthet és motiválni fog a továbblépésre.
Azonban ha a matematika úgy van bemutatva, mint valami absztrakt fogalom, amivel teljesen párhuzamosak vagyunk, akkor ez a továbbiakra is negatívan fog kihatni, és azzal a felkiáltással, hogy ez nekem úgysem fog menni, hagyunk kicsúszni a kezünk közül egy csodaszép világot, amely számos érdekességet tartogathatna számunkra.
Tehát a tanítóknak, tanároknak igenis nagy felelősségük van, hogy miként vezetik be a kisdiákokat a matematika labirintusaiba, hiszen egy életre fog szólni ez az élmény, és sokévnyi matekórán való részvételt tehenek könnyebbé, vagy bélyegezhetik meg örökre a reál tantárgyak eme különleges tagját. Érdemes lenne egy kicsit eltávolodni a régi, előírt módszerektől, és a jelenkor eszközeit felhasználva izgalmassá és lebilincselővé tenni a matematika tanítást.