A Google optimalizálás olcsó, ugyanakkor sokat tud hozni a konyhára.
Ha valakinek azt mondják jópár évvel ezelőtt, amikor a net úri huncutság volt csupán, ahol egy-egy hírt el lehetett olvasni, egy-két dologra rá lehetett keresni, és ezzel ki is fújt a weben való járkálás, hogy a net miatt a marketinges költségek teljesen emberiek lesznek, talán el sem hiszi ezt senki. A Google optimalizálás azonban már jó ideje velünk, van, s máig az egyik legjobb módját adja annak, hogy miképpen érdemes kis pénzből hatékonyan hirdetni. Itt informálódhat: Aki nem tudná, hogy a Google optimalizálás mégis mi fán terem, annak íme, a lényeg pár szóban: ha adott egy kereskedelmi célú weboldal, s annak szeretnénk feljebb tornázni a látogatottságát, akkor ehhez kelleni fog egy csapat, akik az adott honlapot a Google találati listáján feljebb húzza – lehetőleg addig, hogy a weblap már az első oldalon meg tudjon jelenni! A Google optimalizálás tehát azt jelenti, hogy indirekt marketinges eszközökkel lesz előrébb húzva az oldal, hogy aztán mindenki találkozhasson vele, aki a lappal releváns keresőkifejezést használ Google kereséskor. Így aztán sokkal több ember akad rá weboldalra, mint korábban – méghozzá lényegesen kevesebb pénzből, mintha a honlap direktben lenne hirdetve valahol.