SoftPOS, hagyományos bankkártya terminál, vagy QR kódos fizetés: mik a különbségek?
A vásárlás a mindennapok szerves része, ami nélkül a legtöbben már nem tudják elképzelni az életüket. Még 50-60 évvel ezelőtt sem volt ez ennyire így, főként vidéken. Azóta sok minden megváltozott és komplexebbé vált. A gazdaság globalizálódott és a vállalkozások száma az egekbe ugrott. A bankok igyekeznek szorosabbra fűzni a kapcsolatot egymás és a cégek között. Ebben játszik kulcsszerepet a készpénzmentes fizetés előtérbe helyezése.
Az elektronikus fizetési megoldások összehasonlításában a CMO weboldala is sokat segíthet. Pontosan miről van szó? A koronavírus okozta járvány idején, nem meglepő módon egyre többen döntöttek úgy, hogy amennyiben esély van rá, akkor mellőzik a bankjegyek használatát és inkább az egyszerűbb és biztonságosabb digitális pénzforgalmat választják. Ennek a jogi feltételei már 2021-ben megszülettek azzal a jogszabállyal, miszerint ahol online pénztárgép van, ott esélyt kell teremteni az elektronikus fizetéseknek.
Az internet és a fejlődő elektronikai rendszerek révén egyre több mód áll már rendelkezésre. A bankkártya terminálok már jóformán mindenhol alapnak számítanak, de ezeknek sem kell hagyományosnak lenniük. Vannak, ahol viszonylag sokkal kisebb a forgalom ilyen téren és ezért nem éri meg feltétlenül ezen rendszereket alkalmazni. A hagyományos egységekkel szemben születtek meg a SoftPOS megoldások. Itt az okostelefon alakítható át egy vevőkészülékké a megfelelő tranzakció végrehajtása érdekében. Voltaképpen csak egy adott applikációra lesz szükség és az eszköz máris rendelkezésre áll. Az elektronikus fizetés másik módja a QR kódos eljárás.
Itt a vevő adatainak megadásával, az összegből egy QR kód generálódik a megfelelő alkalmazás használatával. Ezt lehet beolvasni és a jóváírás gyorsan, mindössze néhány perc alatt megtörténik. Látható tehát, hogy a lehetőségek tárháza kellően széles, így minden cég megtalálhatja azt a feltételt, ami számára ideális. A cmo.hu weboldalon részletes leírások keretében ismerhetőek meg mindezek és szolgáltatás is vásárolható, kedvező feltételek mellett. Érdemes kihasználni a fejlesztéseket, mert ezzel a költségek csökkenthetőek, az elégedettség pedig fokozható.